11. jaanuari hommikul oli selle aasta esimene talveilm. Temperatuur õues näitas -6 kraadi ja antud ilm oli igati sobilik selleks, et veeta üks mõnus päev vanatehnikaga Eesti teedel. Kella 9-st hakkasid autod vaikselt Laagri Maksimarketi parklasse kogunema ja lõpuks oli stardijoonel 23 masinat. Seekord võisteldi kahes klassis. Oldtimer-klassis läks rajale 8 ja nooremas youngtimer-klassis startis 15 autot.

Võistlus oli jagatud kaheks osaks ja osalejate ülesandeks oli läbida kaartidel olevad fragmendid õiges järjekorras. Olukorra tegi keerulisemaks see, et mõõtkava fragmentide lõikes oli erinev ja hoolega pidi jälgima, et ikka õigest kohast ära keeratud saaks. Rajal oli lisaks tavalistele kontrollpunktidele ka 11 ajakontrollpunkti(AKP), mis jagunesid vastavalt 5 esimeses osas ja 6 teises osas. Punkti tuli jõuda etteantud keskmise kiirusega ja kui alguses oli aega piisavalt siis raja edenedes kasvas keskmine kiirus ja raja lõpuosas pidi pingutama, et õigeaegselt aega jõuda. Oluline oli selle juures järgida liikluseeskirju, sest iga fikseeritud liiklusrikkumine võttis tiimi skoorist maha 5 punkti.

Võistluse lõunapaus toimus Pööravere vanas koolimajas, kus praegu tegutseb Padja-Vanni-Kino

Raja esimene osa viis osalejad Tallinnast Pööraverre, kus kohalikus koolimajas on end sisse seadnud Padja-Vanni-Kino. Tegemist on päris omapärase ettevõtmisega, kus patju täis vannis saad oma seltskonnaga suurelt ekraanilt filme vaadata. Meie filme ei vaadanud, vaid tegime pisikese lõunapausi ja peale seda võis sõit alata Lõuna-Eesti mägede poole. Kuna rada oli jagatud kaheks osaks, siis esimese osa tulemused on sellised:

Talvine Vanatehnika Seiklussõit – 11.01.20 Tallinn-Pööravare

Peale lõunapausi võeti suund läbi Soomaa Otepääle ja raja lõpuosa sõideti juba pimedas. Minul tekkisid kohe peale lõunat sekeldused autoga ja sõitsin katki ühe tagumise rehvi.

Olukord pole kõige hullem. Rehv on ainult altpoolt tühi.

Tänu rehvi jamadele jõudsin võistluse finishisse Kunstimäe puhketallu paar minutit enne esimesi tiime, kuigi algne plaan oli jõuda paar tundi varem ja selle aja jooksul võistluse AKP-de arvutuse ära teha. Kahjuks läks see plaan vastu taevast, mis tähendas seda, et tulemustega läheb nüüd 2-3 tundi aega. Lisaks tuli vaadata üle ka võistlejate rajal tehtud pildid, mida oli rohkem kui 200. Paar tundi aktiivset tööd ja esialgsed tulemused on selged. Panin tulemused ülesse ja sain tagasisidet, et tulemustest on unustatud välja raja esimese osa üks lisaülesanne. Tegemist oli punktide 5 ja 6 vahel oleva “põneva teega”, mille läbimine andis 5 lisapunkti. Kui ma rada vaatamas käisin, siis oli seal korralik sopp ja muda. Tiimidel oli valida, et kas sõita normaalset teed või hankida läbi muda endale 5 lisapunkti. Paraku oli külm ilm teinud oma ja muda oli külmunud ja tegemist oli väga lihtsate 5 punktiga.

 

Punane trass oli hea tee ja sinine pidi olema natuke mudane

Panin punktid tabelisse juurde ja lõpptulemused olid peaaegu selged. Viimasel hetkel korrigeerisin ka fotode eest jagatud punkte, sest osade tiimi pildid ei vastanud etteantud nõuetele. Pildil pidi olema kindlasti mõni kohanimega viit või liiklusmärk. Kui piltide punktid olid korrigeeritud, siis võistluse lõpptulemused olid sellised:

Vanatehnika Seiklussõidu 3.0 lõplikud tulemused

Võistluse esikolmikud:

🚗 Youngtimer klass.
🥇 1. No Magic
🥈 2. MulGid
🥉 3. Sinine

🚗 Oldtimer klass
🥇1. Roadkill
🥈2. Audi Power
🥉3. Mosse Haigus

Võistluse ülejäänud tulemused on siin: https://nutilogi.ee/ev/437

Aitäh kõigile osalejatele ja kõigile ööseks jäänud tiimidele. Loodan, et iga tiim sai rajalt midagi uut teada ja kohtume uutel seiklustel juba õige varsti. Seni aga saate vaadata ja ka ise jagada võistlusel tehtud pilte ürituse Facebooki lehelt – https://www.facebook.com/events/3267994993217616