Seiklusministeerium avas koostöös Kastre vallaga laupäeval 02. mail kontaktivaba autoseikluse raja Kastre vallas. Rajal oli 40 põnevat ja harivat kontrollpunkti, mis olid toodud ära kahel kaardil. Rada oli avatud 9 päeva ja seiklema jõudis kokku 47 erinevat võistkonda.

Seikluskaart 1 – Kastre Autoseiklus 02.05-11.05

Seikluskaart 2 – Kastre Autoseiklus 02.05-11.05

Kuna seiklusel puudus kontrollaeg, siis võis rajal käia ühe jutiga või siis mitu päeva järjest. Juba seikluse alguses sai rõhutatud, et tegemist ei ole võistlusega ja kihutada pole vaja. Ometi selgub lõpptulemusi vaadates, et just kiiruseületused määrasid selle seikluse pingerea. Ainult 11 tiimi suutis raja läbida ilma rikkumisteta ja ülejäänud 36 tiimi ületasid vähemalt korra kiirust.

Kiiruseületus läks arvesse siis kui see kestis kauem kui 10 sekundit ja oli lubatud kiirusest +6 km/h suurem. Kõik kiirused olid GPS-i järgi, st 90 alas läks rikkumisena kirja kiirus 96-st, 70 alas 76-st ja 50 alas 56-st.

Rajal võis teha pilte ja teenida oma tiimile lisapunkte – Võistkond Kesk1

Lisaks sai seiklusel punkte piltide eest. Iga tiim pidi saatma korraldajale 5 pilti rajalt ja iga pilt oli väärt 5 punkti. Seega oli väga kerge teenida oma tiimile juurde 25 punkti. Pilte saatis korraldajale 28 tiimi.

Võistkond Mannerg – KP53

Tulemuste tabelist selgub, et kiiremad tiimid läbisid raja umbes 2 tunniga, aga enamus võttis aega, et nautida loodust, põnevaid paiku ja lähedaste seltsi. Loodan, et nii mõnigi tiim võttis kodust kaasa söögid ja tegi rajal ühe ägeda pikniku.

Kastre Sportlik Nelik 2. etapp – Kontaktivaba Autoseiklus 02.05-11.05 tulemused

Loodan, et iga tiim leidis rajalt enda jaoks midagi põnevat ja uut ning lõppkokkuvõttes on emotsioonid positiivsed. Siin mõned osalejate kommentaarid:

Esta: Osalesime eile Kastre autoseiklusel – esimest korda sellisel auto-orienteerumisel ja see meeldis meile väga! Nii orienteerumine kui ka kohad, kus käisime ja millest nii mõnigi olid meile üllatused. Kuigi ise arvasin, et tunnen Tartumaad päris hästi! 🙂 Aitäh korraldamast! Ka teised vallad võiks sama teha, eriti pärast haldusreformi oleks praegu just paras aega valdade-linnade uusi piire tundma õppida!

Kaire: Päev oli super ja rada elamusi pakkuv. Aitäh!

Oliver: Oli vahva üritus, täname korralduse eest!

Diimar: Tänan vahva ettevõtmise eest! Meil veel rada lõpetamata – kõige kaugemad punktid võtmata – kuid plaanis see nädalavahetusel ära teha.

Annela: Jõudsime meie ka oma seltskonnaga lõpuni ja ütleme ausalt, et polnud aimugi paljudest kohtadest. Meie eesmärk oli võtta kõigest kõike, ehk nautida loodust ja avastada uusi paiku -kus käia akusid laadimas. Järvselja jahilossi teadsime, kuid kogu see ümbrus oli suhteliselt müstika, seal kandis sattusime ühe punkti (98) maja juures vestlema härraga, kes rääkis meile selle kandi ajaloost, loodusest ja muust elust. Nagu giid. Muidugi kohtasime ka kitsi ja rebaseid, heitsime pilgu ja igaüks rändas oma teed edasi.  Saime palju silmaringi avardada ja tohutult värsket õhku! Suured tänud korraldajatele!

Palmi: Täna tegime karantiini ajal juba traditsiooniks saanud autoseikluse läbi Lõuna-Eestis Kastre vallas. Sattusime paljudesse kohtadesse, mille olemasolust meil polnud aimugi. Eestimaa on rabavalt kevadiselt ilus ja maalähedaselt rahustav. Maakohtades on tunne nagu mingit pandeemiat polekski olnud – lehmad vaatavad inimesi uudishimulikult, hobused traavivad oma aedikutes, lambad mäluvad mõnuga rohtu. Looduse lummusest nii hõivatuna olles selgus ka raja lõpus, et olime ühes punktis ka unustanud äppi vastuse märkida ning kuna seda saab teha vaid 100m raadiuses, siis ei viitsinud enam mitukümmend km tagasi sõita. Mitmes kohas sattusime ka abivalmis inimeste peale, kes küsisid, kas me ka oleme võistlejad ja juhatasid õige vastuse kiirelt kätte, sest neid seiklejaid oli seal täna palju olnud. Sellised vaba graafikuga autoorienteerumised on väga mõnus ja silmaringi avardav ajaviide. 550 km ja 10 tundi hästi kulutatud aega. ps! Seikluse käigus mõtlesime ka ise ühele lisaküsimusele, millele võib julgelt vastuseid pakkuda: mitu trepi astet viib Rõka kuppeltorni ülemisele platvormile?

Võistluskaart 1 – http://www.seiklusministeerium.ee/wp-content/uploads/2020/05/kastre_vasak.pdf
Võistluskaart 2 – http://www.seiklusministeerium.ee/wp-content/uploads/2020/05/kastre_parem.pdf
Seikluslegend – http://www.seiklusministeerium.ee/wp-content/uploads/2020/05/kastre_legend.pdf
Seikluse tulemused – http://www.nutilogi.ee/ao/461
Osalejate teekonnad – http://www.nutilogi.ee/ev/461

Aitäh kõigile osalejatele ja uute kohtumisteni!

Joonas Väärtnõu
Seiklusministeerium